header header
header header header v
header RSCA header header header
header header
header header
header header
header header header
    FAQ  |  Zoeken  |  Gebruikerslijst  |  Gebruikersgroepen  |  Profiel header
header header
header header header header header header header
24. Silvio PROTO

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    RSCA -> Doelmannen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jevath
*Site Admin*
*Site Admin*


Geregistreerd op: 11 Aug 2008
Berichten: 143

BerichtGeplaatst: 12-08-2008 01:10:49    Onderwerp: 24. Silvio PROTO Reageren met citaat

Citaat:

24. Silvio PROTO
23-05-1983
Belgian
184 cm
Contract tot 2011-2012
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jevath
*Site Admin*
*Site Admin*


Geregistreerd op: 11 Aug 2008
Berichten: 143

BerichtGeplaatst: 30-08-2008 01:27:42    Onderwerp: Proto vervangt Steppe bij Germinal Beerschot Reageren met citaat

Citaat:
Proto vervangt Steppe bij Germinal Beerschot
De jonge doelman Kenny Steppe is naar het Nederlandse Heerenveen vertrokken, maar Germinal Beerschot heeft al een vervanger. Steppe wordt in doel vervangen door Silvio Proto, die voor één seizoen op huurbasis van Anderlecht overkomt.

Niet naar Peking
De 19-jarige Steppe tekende een contract voor vijf seizoenen bij het team van trainer Trond Sollied. Vandaag werd hij er medisch goedgekeurd. Steppe maakt deel uit van het Belgisch beloftenteam, maar kon door een meniscusblessure niet mee naar de Olympische Spelen in Peking. Vorig seizoen werd hij tot beste doelman in de Belgische competitie verkozen. Bij Heerenveen krijgt hij de concurrentie van Rode Duivel Brian Vandenbussche.

Sollied dringt aan
"Voor mij is het de logische verdere stap in mijn carrière", zegt Steppe op de website van Germinal Beerschot. "Tegen de financiële voorwaarden van Heerenveen kon ik gewoonweg niet neen zeggen. Bovendien drong Sollied specifiek aan op mijn komst. Dat was een extra stimulans. Germinal Beerschot zal ik voor altijd erkentelijk blijven, want zij gaven me de kans om op het hoogste vlak door te breken. Ik hoop morgenavond met een glansprestatie in Westerlo afscheid te kunnen nemen."

Kans niet laten liggen
"Ook op de website van Heerenveen reageert Steppe: "De concurrentie met Vandenbussche is goed. Het zorgt er voor dat we beiden progressie kunnen boeken. Ik hoorde dat Heerenveen opnieuw met Volders en Stijnen in gesprek was en toen werd ik toch wel een beetje nerveus. De transfer heeft een grote inspanning van Heerenveen en mijn zaakwaarnemer gevergd. Ze zijn er 24 uur lang mee bezig geweest, maar het is gelukt. Ik wilde absoluut naar Friesland. Als een club als Heerenveen zich meldt, zeg je geen neen.
Dit is niet alleen financieel, maar ook sportief een grote stap."

Proto
Steppes vervanger bij Germinal Beerschot is de 25-jarige Silvio Proto. Proto, elf keer international, speelt sinds 2005 voor Anderlecht, waar hij door een blessure zijn basisstek aan Daniel Zitka verloor. Van 1999 tot 2005 verdedigde hij de kleuren van La Louvière. (belga/adv)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jevath
*Site Admin*
*Site Admin*


Geregistreerd op: 11 Aug 2008
Berichten: 143

BerichtGeplaatst: 02-09-2008 01:38:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Proto biedt excuses aan

ANTWERPEN - Silvio Proto, kersvers doelman van Germinal Beerschot, heeft zich maandag tijdens de persvoorstelling verontschuldigd bij de fans van de Antwerpse fusieclub. Er was heel wat commotie ontstaan rond de komst van de 25-jarige doelman omdat hij de supporters van G. Beerschot vorig seizoen na de halve bekerfinale 'de onnozelste van het land' had genoemd.
'Ik bied mijn excuses aan voor die uitspraken', was het eerste dat Proto op zijn persvoorstelling zei. 'Ik heb dat in een emotionele bui gedaan en ik hoop dat de supporters me dat vergeven. Ik speelde vorig seizoen bijna niet en in die ene wedstrijd waarin ik meedeed, deed ik dan nog een flater. Het spijt me dat ik supporters heb gekwetst door die uitpsraken. Het was niet mijn bedoeling. Ik hoop door prestaties te bewijzen dat ik Germinal Beerschot en zijn supporters diensten wil bewijzen.' 'Nummer een is gunstig teken'

'Ik mis wel de competitiematchen en ben dus nog niet honderd procent, maar hoop dat snel wel te zijn', vertelde Proto. 'Ik werd trouwens goed opgevangen door de spelers die op de eerste training aanwezig waren en waar ik er al een aantal van ken. Ik zal ook een cursus Nederlands volgen om zo snel mogelijk ook de taal van de meeste van mijn ploegmaats te kunnen spreken. Dat vind ik zeer belangrijk. Dat ik het nummer een zal dragen, is een gunstig teken. Met het nummer een heb ik zowel bij La Louvière, bij Anderlecht als bij de nationale ploeg mijn beste wedstrijden gespeeld. Ik hoop mee de doelstellingen van deze ambitieuze club te kunnen invullen.'
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    RSCA -> Doelmannen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!