header header
header header header v
header RSCA header header header
header header
header header
header header
header header header
    FAQ  |  Zoeken  |  Gebruikerslijst  |  Gebruikersgroepen  |  Profiel header
header header
header header header header header header header
Vince 'the prince' KOMPANY

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    RSCA -> Ex-RSCA spelers
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jevath
*Site Admin*
*Site Admin*


Geregistreerd op: 11 Aug 2008
Berichten: 143

BerichtGeplaatst: 24-08-2008 01:27:22    Onderwerp: Vince 'the prince' KOMPANY Reageren met citaat

Citaat:
Kompany: "Altijd van Premier League gedroomd"
Rode Duivel Vincent Kompany heeft een contract voor vier jaar getekend bij Manchester City. Dat meldt de Premier League-club op zijn website. De 22-jarige verdediger en defensieve middenvelder komt over van het Duitse Hamburg. Een transfersom werd er niet bekendgemaakt. De Engelse media spreken van 12,5 miljoen euro.

Derde aanwinst
Kompany is de derde aanwinst van het seizoen voor Manchester City. Kersvers manager Mark Hughes trok eerder de Braziliaanse spits Jo en de Israëlische verdediger Tal Ben Haim aan. "Het enthousiasme van Hughes was doorslaggevend in mijn beslissing om voor deze club te kiezen", zegt Kompany. "Het is belangrijk te weten dat de manager je echt wil. Ik weet nu al dat ik van de Engelse mentaliteit houd, van de manier van spelen en de manier van leven."

Geen moeilijke aanpassing
"Ik denk niet dat het een moeilijke aanpassing zal worden. De Bundesliga is een goed kampioenschap en een geweldige leerschool, maar in Duitsland, en ook in België al, droomde ik alleen maar van de Premier League. Ik vond dat het nu tijd was om de stap te zetten. Ik heb begrepen dat Hughes me vooral als defensieve middenvelder wil uitspelen en dat is ook mijn favoriete positie. Maar als ik centraal in de verdediging moet spelen, doe ik dat zonder morren." Manchester City hoopt Kompany zondag al op te kunnen stellen in de wedstrijd tegen West Ham United.

Wrevel
De ex-Gouden Schoen ruilde in 2006 Anderlecht voor Hamburg, dat rond de tien miljoen euro, een clubrecord, voor de international betaalde. Door blessures speelde hij in twee seizoenen evenwel amper 29 competitiematchen voor de Duitse club (1 goal). Daarnaast zorgde Kompany de voorbije dagen nog voor wrevel bij HSV door tegen de wil van de clubdirectie langer op het olympisch voetbaltoernooi te willen blijven.

Opvolger Mpenza en Van Buyten
Kompany wordt niet de eerste Rode Duivel die bij Manchester City aan de slag gaat. Daniel Van Buyten speelde er van januari tot juli 2004. Tussen februari 2007 en juli 2008 speelde Emile Mpenza in het City of Manchester Stadium. Deze zomer moest de spits er echter vertrekken. (belga/adv)

FILMPJE ===> http://nl.youtube.com/watch?v=j64ZnPeyWVg
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jevath
*Site Admin*
*Site Admin*


Geregistreerd op: 11 Aug 2008
Berichten: 143

BerichtGeplaatst: 02-09-2008 01:34:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Kompany verdient 38.000 euro per week

De overstap naar Manchester City levert Vincent Kompany geen windeieren op. De 22-jarige Rode Duivel tekende een contract voor vier seizoenen en zal er wekelijks 31.000 tot 38.000 euro opstrijken.

De winnaar van de Gouden Schoen van 2004 maakt zijn debuut in de thuiswedstrijd tegen West Ham United. Kompany ontkent dat HSV van hem af wilde. "Ik vond het tijd om te vertrekken en ga er bij Manchester City sportief en financieel op vooruit", aldus Kompany.

De trainer Mark Hughes volgt Vincent Kompany al van in de periode toen hij nog trainer was bij Blackburn Rovers. Hughes verwacht dat Kompany de verwachtingen zal kunnen inlossen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    RSCA -> Ex-RSCA spelers Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!