header header
header header header v
header RSCA header header header
header header
header header
header header
header header header
    FAQ  |  Zoeken  |  Gebruikerslijst  |  Gebruikersgroepen  |  Profiel header
header header
header header header header header header header
Voetbal; Pareja wint Olympisch goud met Argentinië

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    RSCA -> Olympische Spelen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jevath
*Site Admin*
*Site Admin*


Geregistreerd op: 11 Aug 2008
Berichten: 143

BerichtGeplaatst: 30-08-2008 02:05:46    Onderwerp: Voetbal; Pareja wint Olympisch goud met Argentinië Reageren met citaat

Citaat:
Pareja: "Mooiste moment in mijn carrière"


Gisteren arriveerde Nicolas Pareja opnieuw in Anderlecht na het winnen van Olympisch goud. "Ik ben heel moe, maar normaal ben ik sterker geworden na dit toernooi", vertelt de Argentijn in Het Nieuwsblad

Voor dit toernooi was Pareja niet echt een bekende voetballer in zijn thuisland, dit is nu wel even anders. "Voor Argentinië was die gouden medaille dan ook enorm belangrijk. Ons land heeft in China maar twee gouden en vier bronzen medailles behaald. Wij zijn niet zo goed in atletiek, dus werd er sowieso veel verwacht van de voetbalploeg", aldus Pareja.

Het toernooi zelf en vooral het winnen noemt de verdediger het mooiste moment in zijn nog jonge carrière. "Ik had vooraf niet eens verwacht dat ik zou meegaan. Eerst was ik reservespeler, dan werd ik toch nog opgeroepen maar verwachtte ik geen basisplaats en uiteindelijk speelde ik bijna alle matchen", zo vertelt hij. Ook over het atletendorp is Pareja in de wolken, vol fierheid vertelt hij dat hij met Kobe Bryant op de foto ging.

De Belgische selectie had af te rekenen met de tegenwil van veel ploegen om hun spelers vrij te geven en ook met Anderlecht vonden er heel wat discussie plaats alvorens hij mocht vertrekken. "Er zijn vooraf toch veel discussies over gevoerd, want Anderlecht wilde mij niet missen voor de Champions League-matchen. Uiteindelijk vond Anderlecht toch ook dat het een eer was om een speler af te vaardigen en hebben ze mij wel gesteund." Via internet volgde hij de prestaties van zijn club tijdens zijn afwezigheid en ook met Biglia en Frutos had hij veel contract.

Door zijn prestaties en de uitschakeling van Anderlecht op Europees vlak, wordt hier en daar geopperd dat Anderlecht Pareja alsnog wil verkopen om de clubkas te spijzen. Zelf staat hij niet te roepen om nu al de stap hoger te zetten, al steekt hij niet weg ooit in Spanje te willen spelen. Vandaag sluit hij weer bij de groep aan om te trainen en als de trainer hem nodig heeft, zal hij er tegen Kortrijk staan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    RSCA -> Olympische Spelen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!